onsdag 2 december 2009

Sömnlös i Kallebäck

Klockan är snart fem och jag är fortfarande vaken. Helt sjukt, men inatt vill huvudet inte stänga av och vila. Stickar och funderar på allt och inget, allt från att det är trevligt att det snart är jul till Vad Ska Jag Bli När Jag Blir Stor Och Hur Ska Jag Lyckas Med Det. Det är nog det sistnämnda som gnager mest, har en del att ta itu med för att bli klar, men inte riktigt ork och motivation. Att det sedan inte finns jobb när man väl blir klar gör inte att saken känns lättare. Den sedvanliga höstliga framtidskrisen med andra ord. Kommer som en kär gammal ovän varje år.

Ishbel håller mig sällskap. Ishbel version två kanske jag ska säga. Fick mitt garn och te-paket idag, och däri låg det tre nystan Country från Marks & Kattens som påstod att de ville bli en Ishbel. Vem är väl jag att säga nej, började sticka nästan så snart paketet var öppnat. Tack snälla Mary-Ann! Med i paketet var också roibooste med vaniljsmak, en favorit, och juleskum =)
Har kollat runt lite på Ravelry efter garnet, men hittar inget där. Någon som vet något om det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar