torsdag 2 februari 2012

Idag

På sjukdomsfronten inte mycket nytt. Status på hosta, snor och halsont är ungefär detsamma som igår, med andra ord - konstant närvarande. 

Dagens lunch tillverkades efter devisen man tager vad man haver, i det här fallet fetaost, kalamataoliver, rödlök, hasselnötter och en champinjon. Balsamvinägern råkade stå nära, och så lite örtsalt och peppar. Det funkade fint. 
Dagens stickning - socka två i det pågående paret. Jag är lite kär i uppvikta kanter just nu, vill sticka massor av kanter. Fast helst inget stort och jobbigt som de skall sitta fast i. Bara kanten liksom. 




Dagens bukett. Från mig själv, till mig själv - tulpaner. Något roligt är jag värd efter en vecka i det som börjar kännas som något Danteanskt av åtminstonde tredje eller fjärde nivån. 
Dagens äventyr blev en liten promenad där ovan nämnda bukett inhandlades. Mycket ovana saker på en och samma gång. Direkt dagsljus mot huden, frisk luft, kyla och andra människor. Jag försöker fortfarande hämta mig från chocken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar