lördag 19 maj 2012

Sist på bollen

Nu, såhär en evighet efter alla andra känns det som att det äntligen är dags. Dags att sticka något designat av Veera Välimäki. Color Affection står på schemat och jag har lyxat till det och handlat garn för första gången på länge, länge. 

Hur har jag kunnat glömma vilken glädje det är att handla garn? Välja färger, klämma lite, klappa, ha lite beslutsångest. Som ett lyckligt barn i en godisaffär. Det här är vad jag kom hem med till sist:


Sedan har jag även sist av alla upptäckt Mad Men. Håller precis på att ta mig igenom första säsongen och är fullständigt förälskad. Klänningarna, musiken, stämningen. Åh! Men samtidigt också lite förfärad, efter ett avslutat avsnitt känner jag mig än mer övertygad om att feminism är något bra, och att jag är väldigt glad att jag slutat röka en gång för länge sedan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar