tisdag 3 september 2013

På stickorna

Just nu stickar jag vidare på min Shale Baby Blanket, mönster av Jared Flood. Enkelt - bara en mönsterrad att hålla ordning på och effektfullt. Garnet är Drops Big Merino. Jag gillar färgen och jag gillar känslan i garnet, men att varje nystan innehåller minst två, tre knutar eller att garnet helt plötsligt är av på flera ställen känns mindre hett. Jag antar att man får vad man betalar för ibland...


Jag är också på jakt efter det där perfekta mönstret på en babykofta. Inte för gulligt, gärna med flätor eller ränder. Har du något bra tips?

1 kommentar:

  1. Tråkigt med knutar! Det går ju göra fina skarvar men ändå, det är just precis trist! Härligt, rikt mönster på den där filten. Den blir ju fluffig bara av alla härliga slingor!
    Den enda bebiskofta jag stickat är Tant Koftas mönster men då står det ju en fritt att mönstra som man vill! Bra med raglanärm till bebis, smidigt och full rörlighet.

    SvaraRadera