måndag 20 september 2010

Reseprojekt?

På onsdag tar jag och sambon en välbehövlig paus från det här landet och åker till Budapest istället. Troligtvis ser det nog lika illa ut när vi kommer tillbaka, men förhoppningsvis ger en liten semester nya krafter att göra något åt eländet på hemmaplan när vi återvänder.

För en gångs skull har jag inte speciellt många projekt på gång samtidigt. En stor kofta som saknar en ärm, ett par trekkievantar som kräver koncentration och en surfmössa som kräver precis lika mycket tankeverksamhet. Inga lämnliga reseprojekt med andra ord. Och jag kommer konstigt nog inte på vad jag vill påbörja heller, helt galet. Jag som brukar lida av kronisk startitis.

Så, hjälp mig!

I garnförrådet finnes bland annat:
Två härvor Tibet från Merinangora Filati,
En härva Cherry Tree Hill Supersock Merino som är lite för fint för att bli sockor
Ungefär 100 gram loppisgarn i lacevikt, nån typ av lin/bomullsgarn i en fin gråblå nyans
Plus en massa sockgarn i olika bruna nyanser


Förslag på snygga, portabla projekt som inte kräver sådär jättemycket koncentration mottages mycket mycket tacksamt!

1 kommentar:

  1. Jag tyckte att en enkel sjalstickning i nästan bara slätsticking var perfekt på resa. Då kan man titta sig om medans man stickar men ändå blir det något. Min resesjal (Typ knytsjal) är inte klar ännu men den kommer bli gigantisk! :-)
    Hälsa Budapest och ha det härligt!

    SvaraRadera