söndag 8 januari 2012

Helgens

Bröd - knäcke. Jag som egentligen helst spenderar en helgmorgon med att bara sova knatar nu nästan helt motvilligt upp lite tidigare bara för att knåda, kavla och baka ut bröd. Galet. Men gott blev det. Här med flingsalt, men jag testade även med solrosfrön på toppen. Och helt utan något alls, fungerar fint det med. 


Lukt - hyacint. Det tråkigaste med att julen tar slut är nog att alla julblommor slutar säljas. Nu går jag omkring och letar oroligt efter de sista hyacinexemplaren i mataffären och begraver näsan i de som finns kvar hemma. Allt för att suga i mig så mycket av lukten att minns hur det luktar och känns för ett år framöver. 


Stickning - baklänges, eller inte alls. Repade upp en nästan färdig bolero som gått samma öde till mötes som faktiskt alla tröjor eller koftor jag försökt sticka de senaste åren. Tre fjärdedelar in i projektet så tar garnet slut, och färgbadet går inte längre att få tag på. Det får väl bli en mössa istället, en Brambles kanske. 


Gruvelse - veterinärbesök. Dels okristligt tidigt, avlämning klockan 07.00. Dels att det är operationsdags. Gråis har FORL och troligtvis måste ett par tänder opereras bort. Det skall vara rutin, och katter som opereras för detta brukar må bättre väldigt snabbt, men det känns oroligt ändå. 

Hoppas att er helg varit fin!

2 kommentarer:

  1. Åh, nu vill jag också baka knäckebröd!
    Hoppas det går bra hos veterinären. Att det är rutin betyder ju inte att man blir orolig ändå. Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Det där knäckebrödet ser jättegott ut!

    SvaraRadera