onsdag 9 december 2009

Tack Lisa!

Det har varit så galet mycket omkring och överallt att jag inte har hunnit skriva om den underbara torpträffen i söndags. Lisa bor i världens finaste hus, jag vill vara en liten tomte och bo i ett hörn i ditt hus tillsammans med spöket i fönstret! Och om du någon gång behöver en arkeolog till den där torpgrunden är det bara att höra av sig =) Mina bilder från söndagen blev tyvärr rätt få, och rätt dåliga, så jag låter helt enkelt bli att lägga ut dem.
Det var jätteroligt att få se er andra stickare i verkligheten också, det vill jag ha mer av i framtiden. Stickcafe på måndag Clara?

I måndag var det sedan dags att träffa svärfar för middag medan han var på besök i ett grått och regnigt Götelaborg. Väldigt god mat, gott vin och gott sällskap på La Terazza. Tisdag var sedan en såndär dålig dålig dag när jag mest gjorde inget förutom att sova, usch. Idag sedan jobb jobb jobb hela dagen, och sedan virkcafe med finaste Avslöjd. Peppar som tusan på nästa möte på onsdag!

Lisa har ju dessutom utlyst en jazz hands-tävling på SYTYCK-bloggen, så här kommer mina händer in action. Både i stillbild och i rörelse;






Det som stickas på är min Daybreak som påbörjades hos Lisa. Troligtvis det mjukaste jag någonsin stickat, jag är lite kär. Och kära Tiger verkar inte kunna hålla sig borta från mina sticknördiga bilder.

Imorgon blir det julbord med jobbet, planerat att låta bli att äta på dagen så att jag med gott samvete kan äta sjuka mängder gravad lax.. mmmm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar