lördag 4 juni 2011

Smakråd

Nu har jag till sist fått den berömda tummen ut och beställt en bröllopsklänning! En sådan här fin liten sak blir det, lite skönt 50-talsretro och inte alltför obekvämt uppklätt. Att den dessutom blir måttsydd gör det hela bara ännu bättre.

Jag tänkte mig att jag skulle sticka en liten kofta att ha till (eftersom det troligtvis kommer regna den 9e juli) och för att undvika att känna mig alltför naken över axlarna. En Cecilia får det bli, och jag tänkte lyxa till det och sticka den i Malabrigo Sock. Frågan är bara vilken färg? Jag tänker mig att rött blir väldigt snyggt som accentfärg till det svarta och vita, men vilken av dem? Hjälp hjälp hjälp mig att välja!


Bilderna är lånade från Garnkorgen.se

4 kommentarer:

  1. Snygg klänning! Jag tycker båda färgerna är fina, men faller nog lite extra för den översta klarröda. Du kommer bli en skitsnygg brud!

    Kan du inte berätta mer om din shetland triangle? Jag funderar på hur stor min ska bli, har stickat 12 rapporter än så länge men vill nog att den ska bli större. Vore jätteglad om du kunde berätta hur många du stickade och med vilken storlek på stickorna!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också säga den översta röda. Hoppas det blir fint och att det inte regnar den 9 juli.

    SvaraRadera