tisdag 20 oktober 2009

Hjälp!

Nu har musiken tystnat och dansen står still. Jag har fastnat på tummen på min första vante, eller rättare sagt på minskningarna. Mönstret är 1 rät i mörk färg och en rät i ljus färg, och nu funderar jag lite på hur jag bäst ska gå tillväga för att minska snyggt i mönstret. Upp till mitten av tumnageln ska jag minska två maskor varannat varv, därefter fyra varje varv. Hur placerar jag minskningarna bäst för att störa mönstret minst?

Minskar jag på vardera sidan av tummen och låter det bli en rand på vardera sidan? Eller minskar jag båda bredvid varandra vilket inte kommer störa mönstringen? Och var sätter man minskningen isåfall?

1 kommentar:

  1. javisst är det kul med ett ansikte, och jag som inte ens hade hittat din blog, men nu lägger jag till dig :-) jag åker på söndag

    SvaraRadera