torsdag 15 oktober 2009

Hej hösten!


Helt galet vad tiden går. Det är höst, bara pang sådär. Helt underbar dag ute idag också, passade på att ta en liten promenad tidigare. Klart och kallt i luften och himlen är sådär högt högt uppe.
Idag har jag också varit och hälsat på Cityakuten, och tack och lov är det inget fel på luftrören eller lungorna. Jag har bara hosta helt enkelt, trasiga slemhinnor som behöver tid att läka. Fick en stor flaska Cocillana utskrivet så jag kan sova ordentligt iallafall.

Innan läkartiden råkade jag (nåja) ramla in på Broderi och Garn och råkade (nåja) plocka på mig fyra nystan Lanett i gult och brunt, plus 2.00 mm stickor i metall. Jag kommer nog göra så med de estniska vantarna att jag stickar ett par traditionella i Hifan och kör en parallellstickning med ett par likadana i Lanett i lite sjuttiotals-retrostil sådär. Eller något helt annat.


Dessutom har jag hunnit sticka en massa på mina Selbuvantar och blir mer och mer förvånad över hur bra det går. Hejja mig! Har stickat upp till mitten av stjärnan på handryggen, och har bara gjort ett eller två små fel på vägen.


I övrigt kan jag presentera gårdagens FAIL: Scones som råkade bakas med fyra teskedar bikarbonat istället för bakpulver. Jag kan avslöja att det färdiga resultatet blir gult, luktar fränt och smakar skunk. Rekomenderas inte alls, och är väldigt tråkigt när man är sugen på te och scones till kvällsfika.




3 kommentarer:

  1. Stackare - scones med ost och marmelad är annars en riktig höjdare.

    Vantarna ser jätte fina ut - att du kommit så långt redan.

    Cocillana ger mig konstiga drömmar och ibland känns det som amn inte sover alls utan bara ligger där och flyter omkring - men skönt att slippa hosta i vart fall. Krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Håller med The Willow Fairy....jag drömmer mardrömmar av Cocillana.... Men jag måste säga att du gör vackra vantar!

    SvaraRadera
  3. Stackare ! är det inte typiskt....när suget sätter in å så blir det inte som man tänkt.
    Vist är det magiskt det där med garner,dom liksom kommer till en av sej själv....skratt !
    Du har en trevlig bogg, å så såg jag du var Norrlänska,bara en sån sak !
    Ha en trevlig helg !

    SvaraRadera