måndag 12 oktober 2009

Missmod

Nu har jag stickat totalt 6 varv av mudden på de estniska vantarna, och har redan stickat fel. Misstänker att jag antingen måste byta garn eller stickor. Hifan är egentligen lite för tjockt för stickor 2.00, och jag vågar inte riktigt ta i med mina fina knit-pro stickor. Jag kommer gråta blod om jag bryter av dem.
Alternativet är att byta garn till något lite tunnare och mjukare, funderar lite på Sandness Lanett, såg på Ravelry att någon stickat ett par i just det garnet. Plus att det är ett favoritgarn.

Vad tror ni?

På plussidan ligger en tvåårsprenumeration på Interweave Knits, försenad födelsedagspresent från fina K!

3 kommentarer:

  1. Kan nog vara värt att byta garn tror jag. Härlig present förresten.

    SvaraRadera
  2. Hifa 2 på 2 mm stickor ger underbart täta vantar. Jag har stickat vantar i både lLanett och Hifa och föredrar Hifa alla gånger. Lanett (också stickat på 2 mm stickor, men med lite fler maskor per cm än med Hifan) är lite för mjukt för vantar, det blir sladdrigt och dessutom noppar de sig ganska fort. Tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Hmm, värt att tänka på. Kanske skulle införskaffa ett par metallstickor istället och köra på med Hifan?

    SvaraRadera