onsdag 4 november 2009

Gör om, gör rätt


Jaja, så var det dags för baklänges-stickning igen. Har som sagt börjat på Kirsti's Mittens i Lanett och stickar på i en rasande fart. Lite för fort kanske, ibland är det bra att stanna upp och läsa beskrivningen en extra gång. Tråden för tummen ska sättas in 9,5 cm från mudden. Yes box, lets go tänkte jag och stickade in en tråd och gick glatt vidare. Efter ett par centimeter till började jag fundera lite på saken, och kollade en gång till. 9,5 cm från slutet av mudden skulle det ju vara och inte från början. Antingen får jag amputera tummen och sy fast den på handleden, eller backa tillbaka. Alternativ ett känns rätt lockande faktiskt, tycker inte alls om att göra om. Men är det utmaning så är det, bara att bita i det sura äpplet.
Fint blir det iallafall.



De senaste dagarna har det pågått kreativt kaos av lite annan modell här hemma också. Blev sugen på en ny svart kjol, men hittade ingen sådär perfekt på någon affär. I sann slöjdanda gick jag istället och köpte tyg och mönsterpapper, jag syr min egen istället. Och Gråis hjälper gärna till.

Ikväll var det också möte med Avslöjd, helt underbart! Jag blir så glad av att träffa alla trevliga, kreativa människor. En riktig energikick i höstmörkret. Mera sådant!

Krisen med den kalla lägenheten verkar lösa sig snabbare än väntat, redan imorgon kl 8 kommer det nya elementet, hurra! Förutsatt att det nya nu passar det vill säga.

Over and out för idag!


Edit: Höstens bästa brödrecept finns förresten här. Jag skippade linfröna eftersom Netto inte behagade ha några inne. Som sagt, när man handlar på Netto får man gå dit med ett öppet sinne =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar