onsdag 4 november 2009

17 grader

Och inte en grad varmare är det i vardagsrummet för tillfället. Vårt stora element gick sönder i helgen, helt plötsligt hade vi ett par liter vatten på golvet och ingen värme.
Idag har det gamla elementet blivit bortforslat, och förhoppningsvis får vi ett nytt redan imorgon. Hoppas hoppas, för om de måste beställa ett nytt så sitter vi utan element i tre-fyra veckor till. Bara att börja sticka sockor då antar jag...
Tur att vi har två värmeälskade katter, de sitter fast på oss som plåster för att få så mycket värme som möjligt.

Upptagen dag idag. Först ut till stallet en sväng, sedan handla till muffins- och brödbak. Hem och diska, baka och städa innan det underbara Avslöjd-gänget kommer ikväll för pyssel och prat.

Stickar en massa också. Selbu-vantarna vilar lite lite just nu, och har börjat på mina estniska vantar istället. Bråkade en massa med mitt Hifa 2-garn, men fick inte alls till stickfastheten, så det blir vantar i Lanett istället, bruna och gula. Lite vals möter broadway =) Bildbevis utlovas senare, nu måste jag skriva shoppinglista och sedan get cracking om jag ska hinna med allt idag.

1 kommentar:

  1. Åh ibland läser jag så fort att jag avslutar orden själv utan att läsa klart. Satt här en bra stund och försökte förstå vad du menade med "etniska" vantar, och tyckte det lät spännande.. Hahaha

    SvaraRadera