söndag 22 november 2009

Jag mötte Lassie

Idag har jag skakat hand med Richard Olsson. Det ni!

Vilken galen dag. Jag tror att andan i SYTYCK har börjat smitta av mig på andra delar av mitt liv. Idag har jag klivit långt långt långt utanför mitt vanliga comfort space och varit med i ett pilotavsnitt av Vem vet mest? i SVT. Inget som kommer sändas i TV, utan ett provprogram för att göteborgsteamet skulle få ställa in all teknik inför den kommande säsongen.
Jag är jättebra på att sitta i soffan och tycka att jag kan svaret på alla frågor och vara lite sådär skönt besserwissrig, men när man väl är på plats framför tv-kameran tillsammans med 11 andra nervösa stackare och ett stort gäng kameramän etc etc så är det plötsligt inte så lätt längre. Men å andra sidan var det skönt att prova på det hela innan det är dags för den riktiga inspelningen 5e december. Plus att det var väldigt spännande att se hur en tv-inspelning går till på riktigt.

I något mail jag fått från Vem vet mest stog det att det kunde innebära rätt mycket väntetid mellan tagningarna, vilket jag genast omtolkade till sticktid. Men problemet vara bra att jag inte hade något lämpligt att sticka på, båda vantarna är lite för komplicerade, Wicked-tröjan är för stor och så vidare. Alltså gav jag mig själv tillåtelse att starta upp något nytt. Jag rotade igenom mina garngömmor och hittade härvan med härligt ishavsblå SoftBlend från Färgkraft som jag köpte i somras utan något speciellt i åtanke, men nu när jag såg den igen var det självklart att den måste bli en Ishbel.
Nu hann jag inte sticka speciellt mycket, men startitisen i mig blev tillfälligt tillfredställd och jag kan skylla allt på Vem vet mest =)

Nu är jag galet trött, massor av intryck från dagen försöker rymmas samtidigt i huvudet. Dags för te, pepparkakor och lussebulle!


Haha, justja! Jag fick dessutom i uppdrag att sticka en slips åt en annan tävlingsdeltagare. Mannen i fråga jobbade på BingoLotto och var dagen till ära iförd en riktigt cool slips med lingon på. Han samlade dessutom på uppslagsverk, hade runt 250 stycken hemma. Javisst kan jag göra det, kan ju inte vara så svårt att koreografera ihop menar jag =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar