tisdag 2 mars 2010

Pjuh!


Vilken pärs! Det var på håret att jag fixade att bli klar med mina OS-Saviano i tid, men med lite hårt slit under hockeyfinalen så gick det till sist. Kort sammanfattat så gillar jag nu verkligen att sticka från tån och uppåt, men är inte alls frälst av just det här mönstret. För mycket fel, gissningsmoment och strul i mönstret. Men garnet däremot, mums! Jag vet inte om jag någonsin vill sticka sockor i något annat än Jitterbug, även om det torrfällde en hel del. Fantastiskt färg och fantastisk känsla i garnet.

Jag har dessutom lyckats gå och bli superkortluggad, en riktig poplugg =) Jätteskönt att kunna se något igen framför allt.

Jag har varit lite dålig på att uppdatera här på sistonde, men det skyller jag helt och hållet på datorn. Den har något riktigt konstigt för sig, fryser till ibland och det enda som fungerar är att stänga av den hårt. Det i sin tur innebär att den har svårt att starta upp igen efter det, halvvägs in i booten slutar den läsa från disken. Just nu funkar den, peppar peppar, men jag misstänker att disken är på väg att ge sig helt. Jäkla teknik.

Idag är det katternas årliga skräckdag, veterinärdags! Med andra ord dags för den årliga vaccineringen och hälsokontrollen. Skönt att veterinären har kvällsöppet, vi behöver inte ramla in förrän tjugo i sju ikväll.

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Sockorna blev jättefina, ska ta tag i min andra nu, men jag gruvar mig lite. ;-)

    SvaraRadera