onsdag 23 juni 2010

Idag är det sol, sommarklänning, storstädning, säsongens första gin och tonic och kattmys som gäller.


Men kanske störst av allt, min Gail är färdigstickad! Första sjalen som stickats helt och hållet från diagram, hejja mig! Nu återstår bara att försöka göra den lite mindre stickig så att jag klarar av att använda den. Idag testade jag att koka och iskyla en provlapp i omgångar, kanske att den blev lite lite mjukare. Men i ärlighetens namn är den fortfarande ganska stickig.. Nya försök imorgon.


4 kommentarer:

  1. Heja dig! Tråkigt att den är stickig,vad är den stickad i? Koka och kyla har jag aldrig hört om, funkar det? När jag blockat lite stickigare saker (som typ min Luna moth) har jag låtit den dra i vatten med ulltvättmedel i för att hjälpa till lite med mjukheten. Det funkade för mig. Nån annan gång har jag pyttsat i lite sköljmedel i vattnet.

    SvaraRadera
  2. Jättefin sjal, hoppas du får ordning på "sticksigheten". Ser fram emot att se den blockad.

    SvaraRadera
  3. Fiiin! Ska bli kul att se den blockad sen, och hoppas att den blir lite mindre stickig tillslut.

    SvaraRadera
  4. Fin sjal, fin färg. Hoppas också du får ordning på stickigheten. Och vilka fina katter!

    SvaraRadera