måndag 14 juni 2010

Je t'aime Nikon

Idag har det äntligen hänt! Jag har efter många års längtan och suktande införskaffat min första systemkamera (tack Skatteverket). Vanligtvis är det lite ångestladdat att köpa något så pass dyrt, men nu känns det bara lugnt och rätt.
Än så länge har jag bara kommit mig för att knäppa bilder helt i automatläge, jag förstår bara en fjärdedel av alla knappar och inställningar men jag är alldeles, alldeles lycklig. Jag och kameran kommer bli bra kompisar framöver.




Sedan i fredags har jag kommit ett steg framåt och två steg tillbaka med min Gail. Upptäckte att jag stickat några bitar av ett varv och några bitar av nästa varv, så går det när man blir för kaxig över hur duktig man är på att läsa diagram. Men nu är jag tillbaka där jag började igen, bara en bladrad kvar och sedan kanten så är det strax klart. Och äntligen har jag lyckats fånga den underbara färgen på garnet ordentligt.

Nu ska jag fortsätta läsa instruktionsbok, lyssna på fotboll och vara glad.

7 kommentarer:

  1. Hurra! Jag kan alldeles för lite om min fortfarande, så du kanske kan komma hit och lära mig så småningom? Grattis till din nyfunne vän!

    SvaraRadera
  2. Hihihi! Det är nog många som lägger skattepengarna på en sån leksak... Visst är det kul! Efter att ha lånat kamera i omgångar såkänns det gött att HA en egen :-) Lycka till med knäppandet!

    SvaraRadera
  3. Heja! Bra att du är så nöjd med din nya vän! :-D

    SvaraRadera
  4. Okej, det är skillnad på bilder och bilder!! (Nu är jag liiite avis, känner jag...)
    Jättefina bilder och ändå är du bara på autopilot ännu! Vad månde bliva?!

    SvaraRadera
  5. Men hvilken NIKON? Jeg skal nemlig av sted å kjøpe i morgen eller deromkring.

    SvaraRadera
  6. men så tokigt, du har ju redan bloggat den! Här såg den mer petrol ut, åt det gröna hållet liksom. Den kommer bli såå najs!!

    Tack för ikväll, så trevligt att ha dig här!

    /janette

    SvaraRadera
  7. Välkommen in i en ny fantastiskt värld, kamerornas värld!

    SvaraRadera