tisdag 9 februari 2010

444

Nu är det lååånga varv på min Citron. 444 maskor i sju varv för senaste ruffel-biten = 3108 maskor totalt. Livsfarligt att börja tänka så, då tar det ju aldrig slut.
Och den uppmärksamme läste helt rätt. Av misstag råkade det bli sju varv istället för fem i rufflorna, jag skyller på trevligt stickmöte, men gillar hur det ser ut. Mer vispad grädde liksom.
Jag tror dessutom att sjalen blir lite väl liten med bara fem repetitioner, lägger nog till en till om jag står ut.

I övrigt har jag varit en duktig flicka idag och besökt Arbetsförmedlingen. En utflykt som tog totalt 1,5 timmar men som helt tog knäcken på mig. Inte för att besöket var jobbigt i sig, utan bara för att förkylningen fortfarande sitter kvar mer än jag trodde. Men nu är det gjort iallafall, och jag har en vecka på mig att skaka fram alla papper som behövs.

Nu ska jag bita i den sura Citronen, dricka the och mysa med resten av flocken i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar