tisdag 16 februari 2010

Bra bra bra

Tack så mycket för alla lyckönskningar, dom verkar ha funkat! Det verkar som att jag inte sydde alltför krokigt för jag är nog välkommen tillbaka i framtiden.
Jag kan knappt fatta att jag har fått betalt för att sy i tre och en halv timme. Inget jätteavancerad i och för sig, jag har sprättat bort felaktiga taggar från jeans och sytt på nya, men det var en underbar omväxling från alla typer av konsultjobb jag har haft de senaste åren.

Med indigoblå fingrar gick jag sedan till Jup's för lite stickcafe med finaste Nina, väldigt trevligt! Även om det är lätt att sticka fel när man är upptagen med att prata =) Jag gav upp mina planer på att sticka fler varv på min Citron och gick istället raskt vidare med att maska av den. Den blir kanske lite liten, men nu orkar jag inte med den. I värsta fall hamnar den i presentlådan och gör någon annan glad.

På tal om det fick Heidi sin Ishbel idag och det verkar som att den har hamnat helt rätt. Jag blir glad när mitt slöjdande gör andra glada!

Mina Saviano-sockar gick dock ett bittert öde till mötes. Efter att ha stickat fram till ökningen för hälkilen så gick det inte att blunda längre för det faktum att de faktiskt var för små. Bara att riva upp och börja om på större stickor. Det ser, och känns, faktiskt mycket bättre ut nu. Och nu börjar mönstret sitta i ryggmärgen =)

Kort sammanfattat har det varit en bra bra bra dag idag. Kan behövas i ryggen inför morgondagen med besök på AF trots att jag fortfarande saknar arbetsintyg från AW. Imorgon är sista dagen för återbesök, så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Men he årner se no.

Nu får det vara nog med stickning och OS för idag, gonatt med er!

1 kommentar:

  1. Har du inte intyg som styrker dina meriter meddelar du bara det, huvudsaken är att du hör av dig. Däremot vill din a-kassa, om du tillhör en sådan ha ett arbetsgivarintyg för att beräkna din rätt till ersättning.

    När får vi se bild på din citron?

    SvaraRadera