tisdag 12 januari 2010

Långsamma dagar


Här hemma har det inte gjorts många knop de senaste två dagarna. Jag har legat i soffan nedbäddad under en filt och tyckt synd om mig själv, till katternas stora glädje. Jag har orkat sticka lite lite och har åstadkommit ett.. russin?

Nää, det ser onekligen brunt, skrynkligt och oansenligt ut, men det är nog en av de bästa sakerna jag någonsin stickat. Den göteborgska vintern vägrar ju ge med sig i år så jag behövde något varmare runt öronen än min lite för stora Foliage. Ett tag var jag nästan på väg att införskaffa en köpemössa, men när jag "råkade" ramla över ett nystan Manu från BC Garn på nya Karma i Linné så var det inte mycket att be för längre.
Mönstret är An Unoriginal Hat från Yarn Harlot, garnet som sagt BC Garn Manu (ny favorit!) och stickor 6 och 7 mm. Slutresultatet är det mjukaste och varmaste som någonsin vidrört mina öron, och snygg på är den också =)

Första Kristina är också klar och jag susar fram på andra strumpan efter ett mycket kort SSS-uppehåll.

Imorgon tänkte jag ta mig tillbaka till jobbet igen, hejja mig!

4 kommentarer:

  1. När man INTE är sjuk låter det så lockande det där med en filt i soffan och några trevliga stickningar inom räckhåll. Kruxet är ju att man är SJUK, mår dåligt, är trött...
    Ta det vackert när du börjar jobba igen, det är också värre än man tänker på! ;-)

    SvaraRadera
  2. Men! Du sa inte att du var sjuk när vi pratade? Vad om detta? Bli frisk!

    SvaraRadera
  3. Jag frös en massa när vi rumlade runt på stan med Karls föräldrar i fredags så jag har varit förkyld hela helgen. Fast nu känns det lite bättre, snörvlar lite i öronen på kunderna bara =)

    SvaraRadera
  4. Åh, jag älskar också Manu garnet, stickade en halsduk i det till Andreas som jag allra helst vill ha själv...:)
    Jag kan inte komma imorn, typiskt otur att vara upptagen två gånger i rad när måndagen annars brukar vara den mest ohändelserika dagen. Men visst är det varannan vecka? Skriver genast upp i min kalender att jag ska komma nästa gång...

    SvaraRadera